Własny biznes to oczko w głowie każdego przedsiębiorcy. Planowanie przyszłości, wyznaczanie nowych celów, podążanie za nowoczesnymi trendami. Droga do sukcesu wymaga cierpliwości i elastyczności
w działaniu. Bez skutecznej promocji nasza firma nie zdobędzie zaufania klientów i nie wygra wyścigu
z konkurencją. Planując działania promocyjne warto pamiętać, aby w biznesplanie znalazło się miejsce dla filmów reklamowych.
Budowanie wizerunku firmy w Internecie
W dobie szybko postępującej cyfryzacji dobry pomysł na biznes to nie wszystko. Umiejętność dopasowania się do potrzeb rynku jest na wagę złota w obecnych czasach. Dziś nie wystarczy już tylko prowadzić komunikację na stronie internetowej i w mediach społecznościowych oraz mieć założoną wizytówkę w wyszukiwarce Google. Internet oferuje dużo bardziej zaawansowane narzędzia promocji. Jedną z nich jest content marketing. To strategia tworzenia treści, która powinna być wpisana
w działalność promocyjną każdej firmy. Wpisy na bloga, artykuły zewnętrzne, nagrywanie podcastów, publikacje w mediach społecznościowych, zdjęcia wizerunkowe czy tworzenie filmów wideo.
W ostatnich latach najbardziej na popularności wśród firm zyskuje ostatni z wymienionych elementów content marketingu. To dlatego, że odbiorcy w Internecie cenią swój czas i lubią dynamiczne rozwiązania. Przy dobrze skrojonej historii firmy w materiale filmowym, kilkadziesiąt sekund wystarczy, aby zyskać uwagę odbiorcy, wzbudzić jego pożądanie produktem lub usługą i skłonić do działania. Zaletą filmów wideo jest ich uniwersalny charakter. Można je opublikować na profilach firmowych w mediach społecznościowych w formie relacji czy postów, na stronie internetowej, w kampaniach reklamowych oraz wysłać do mediów jako podsumowanie wydarzenia. Spójny przekaz działań promocyjnych w oparciu o filmy reklamowe, zwiększy wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów, co będzie miało przełożenie na wzrost sprzedaży i skuteczne budowanie wizerunku marki.
Filmy reklamowe dla firm
W Internecie jak w życiu – ważne jest pierwsze wrażenie. To w jaki sposób przedstawiamy firmę oraz produkt ma później znaczenie w interakcji z odbiorcą. Wiele firm przygotowując relację filmową bazuje na własnych zasobach – kreatywności pracowników działu marketingu, dostępnej technologii
w smartfonach i darmowych programach do montażu wideo. Efekty są różne i bardziej opłaca się postawić na profesjonalne rozwiązania, decydując się na współpracę ze specjalistą w tym fachu. Zatem od czego zacząć? Opracowując brief w pierwszej kolejności należy zastanowić się jaki cel chcemy osiągnąć – wypromować nowy produkt czy wzmocnić wizerunek marki. Od tego zależy jaki format filmu reklamowego będzie realizowany. Wyróżniamy kilka rodzajów: film wizerunkowy, film produktowy, film instruktażowy, film szkoleniowy oraz film z drona. Sercem całego przedsięwzięcia jest scenariusz, który powinien zawierać wszystkie etapy produkcji materiału wideo. Do najpopularniejszych historii opowiadanych w filmach reklamowych należą: prezentacja firmy i zachęta dla nowych pracowników do wzięcia udziału w procesach rekrutacyjnych, opis produktów z animacją i dźwiękiem, komentarze w formie poradników oraz webinary przekazujące wiedzę wraz z informacją o ofercie firmy. Nie ma jednej uniwersalnej formy przekazu. Inne środki wizualne zastosowane zostaną dla branży motoryzacyjnej, medycznej, ubezpieczeniowej, sportowej czy kulinarnej. Indywidualną kwestią jest również długość filmu reklamowego – w zależności od preferencji klienta czas realizacji waha się od kilkunastu sekund do kilku minut.
Chcesz poszerzyć portfolio swoich klientów w oryginalny sposób? Masz pytania? Napisz do nas przez formularz kontaktowy i umów się z nami na indywidualną wycenę.