Własny biznes to oczko w głowie każdego przedsiębiorcy. Planowanie przyszłości, wyznaczanie nowych celów, podążanie za nowoczesnymi trendami. Droga do sukcesu wymaga cierpliwości i elastyczności
w działaniu. Bez skutecznej promocji nasza firma nie zdobędzie zaufania klientów i nie wygra wyścigu
z konkurencją. Planując działania promocyjne warto pamiętać, aby w biznesplanie znalazło się miejsce dla filmów reklamowych.

Budowanie wizerunku firmy w Internecie

W dobie szybko postępującej cyfryzacji dobry pomysł na biznes to nie wszystko. Umiejętność dopasowania się do potrzeb rynku jest na wagę złota w obecnych czasach. Dziś nie wystarczy już tylko prowadzić komunikację na stronie internetowej i w mediach społecznościowych oraz mieć założoną wizytówkę w wyszukiwarce Google. Internet oferuje dużo bardziej zaawansowane narzędzia promocji. Jedną z nich jest content marketing. To strategia tworzenia treści, która powinna być wpisana
w działalność promocyjną każdej firmy. Wpisy na bloga, artykuły zewnętrzne, nagrywanie podcastów, publikacje w mediach społecznościowych, zdjęcia wizerunkowe czy tworzenie filmów wideo.
W ostatnich latach najbardziej na popularności wśród firm zyskuje ostatni z wymienionych elementów content marketingu. To dlatego, że odbiorcy w Internecie cenią swój czas i lubią dynamiczne rozwiązania. Przy dobrze skrojonej historii firmy w materiale filmowym, kilkadziesiąt sekund wystarczy, aby zyskać uwagę odbiorcy, wzbudzić jego pożądanie produktem lub usługą i skłonić do działania. Zaletą filmów wideo jest ich uniwersalny charakter. Można je opublikować na profilach firmowych w mediach społecznościowych w formie relacji czy postów, na stronie internetowej, w kampaniach reklamowych oraz wysłać do mediów jako podsumowanie wydarzenia. Spójny przekaz działań promocyjnych w oparciu o filmy reklamowe, zwiększy wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów, co będzie miało przełożenie na wzrost sprzedaży i skuteczne budowanie wizerunku marki.

Fotografia przedstawia kadr z drona nowego osiedla mieszkaniowego
Film reklamowy dla branży deweloperskiej – ujęcie z drona

Filmy reklamowe dla firm

W Internecie jak w życiu – ważne jest pierwsze wrażenie. To w jaki sposób przedstawiamy firmę oraz produkt ma później znaczenie w interakcji z odbiorcą. Wiele firm przygotowując relację filmową bazuje na własnych zasobach – kreatywności pracowników działu marketingu, dostępnej technologii
w smartfonach i darmowych programach do montażu wideo. Efekty są różne i  bardziej opłaca się postawić na profesjonalne rozwiązania, decydując się na współpracę ze specjalistą w tym fachu. Zatem od czego zacząć? Opracowując brief w pierwszej kolejności należy zastanowić się jaki cel chcemy osiągnąć – wypromować nowy produkt czy wzmocnić wizerunek marki. Od tego zależy jaki format filmu reklamowego będzie realizowany. Wyróżniamy kilka rodzajów: film wizerunkowy, film produktowy, film instruktażowy, film szkoleniowy oraz film z drona. Sercem całego przedsięwzięcia jest scenariusz, który powinien zawierać wszystkie etapy produkcji materiału wideo. Do najpopularniejszych historii opowiadanych w filmach reklamowych należą: prezentacja firmy i zachęta dla nowych pracowników do wzięcia udziału w procesach rekrutacyjnych,  opis produktów z animacją i dźwiękiem, komentarze w formie poradników oraz webinary przekazujące wiedzę wraz z informacją o ofercie firmy. Nie ma jednej uniwersalnej formy przekazu. Inne środki wizualne zastosowane zostaną dla branży motoryzacyjnej, medycznej, ubezpieczeniowej, sportowej czy kulinarnej. Indywidualną kwestią jest również długość filmu reklamowego – w zależności od preferencji klienta czas realizacji waha się od kilkunastu sekund do kilku minut.

Fotografia przedstawia moment nagrania filmu reklamowego dla branży gastronomicznej
Produkcja filmu reklamowego dla branży gastronomicznej

Chcesz poszerzyć portfolio swoich klientów w oryginalny sposób? Masz pytania? Napisz do nas przez formularz kontaktowy i umów się z nami na indywidualną wycenę. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.